Review Filem : Coming Soon



Filem:
Coming Soon

Genre:
Seram

Sinopsis


Filem in menceritakan pasal sebuah filem hantu di Thailand yang dibikin berdasarkan kisah sebenar(konon-kononnya) di sebuah kawasan kampung di sana dimana ada seorang wanita, Chaba kehilangan 4 orang anak. Beliau tidak dapat menerima kenyataan bahawa anak-anaknya telah mati dan menculik bebudak kampung berhampiran lalu membutakan mata mereka. Orang kampung mendapat tahu pasal perkara ini lalu mengepung rumah Chaba dan menangkap serta menggantung beliau di dalam rumah beliau sendiri sehingga mati.

Cerita bermula apabila seorang lelaki yang bekerja dekat panggung wayang ditugaskan oleh seorang Taikun cetak rompak untuk membuat salinan palsu dan menyerahkan salinan tersebut kepada beliau sebelum filem ini ditayangkan di Thailand. Misteri mula tercetus apabila orang – orang yang berkait rapat dengan penghasilan filem ini serta yang menonton filem ini hilang satu persatu. Jadi, lelaki tadi pun cubalah menyiasat. Maklumat pertama yang ditemui adalah mayat Chaba yang digantung di rumah beliau tidak ditemui sehingga kini. Adakah roh Chaba mahu membalas dendam?? Nak tahu lebih lanjut korang pergilah tengok sendiri.

Ulasan Hans:

Filem ini bagi aku memang best dari segi :-

Seram : memang tak dapat dinafikan tambah – tambah kitaorang semua duduk dekat seat yang paling depan berbanding penonton yang lain. Bukti lain -> popcorn aku habis cepat dan Yati Luciana asyik menutup mata jer(kalau tutup mata baik tak payah tengok..haha).

Sinematografi : agak bagus dan memang kena dengan jalan cerita.

Idea : aku rasa idea pengarah atau penulis script filem nih agak segar.

Pelakon : penghayatan watak masing – masing masih bagus.

Logik : cerita hantu nih(cerita apa-apapun tambah – tambah wonder pet) kalau difikir memang tak logik tapi layan sudah....

Storyline : tidak melalut dan kadang – kadang sukar dijangka.

Kesimpulannya, tak rugilah menonton filem nih sebab memang seram habislah. Jadi kepada sesiapa semua yang belum menonton filem ini di panggung wayang berhampiran atau dekat vcd cetak rompak bolehlah berbuat demikian jika tidak tahu filem apa yang mahu ditonton.

Catat Ulasan

0 Ulasan