Review Film : 127 Hours


Filem:
127 Hours

Genre:
Pengembaraan, Biografi, Drama

Pengarah:
Danny Boyle

Pelakon:
James Franco, Amber Tamblyn, Kate Mara


Sinopsis Filem:

Kisah benar tentang seorang pendaki gunung bernama Aron Ralston yang tergelincir seterusnya terjatuh dan terperangkap di dalam sebuah lurah(tak pasti lurah ker gaung ker lembah ker...janji memang bawah gunung lah...hehehe). Cuma apa yang menjadi masalahnya sekarang ialah tangan dia tersepit dengan sebuah bongkah batu yang besar yang menimpa tangannya. Pelbagai - bagai cara dibuat oleh beliau untuk menyelamatkan diri sehinggalah masuk hari kelima termasuk cubaan memotong tangan beliau sendiri dengan sebuah pisau lipat. Dengan sumber air dan makanan yang telah habis membuatkan beliau terpaksa minum air kencing sendiri. Kemudian timbul pelbagai bayangan seperti bayangan kekasih, keluarga, budak kecil dan kawan - kawan yan muncul dihadapan mata beliau. Adakah beliau berjaya menyelamatkan diri atau diselamatkan sedangkan beliau terperangkap di dalam lurah yang sangat dalam atau pun mati disitu juga? Selamat menonton!

Ulasan Tuan Punya Blog:

Aku terlupa bahawasanya filem ini berdasarkan kisah benar. Jadi, sewaktu aku tengok dalam mood yang tension(nak tahu sebab apa boleh tengok previous entry) aku terfikir ada ker manusia yang setabah macam nih? Jadi, aku cuma tengok jer lah tanpa ada perasaan sangat pada permulaanya. Kadang - kadang terlelap juga lah juga 10 saat tapi lepas tu terjaga balik. Ada adegan yang sedikit bosan tapi ada yang betul - betul mengujakan.

Bila sampai scene dia nak potong tangan dia tu memang aku rasa macam nak muntah pun ada. Hahahaha! Geli gila! Kemudian, bila habis baru aku tahu ini kisah benar. Memang kagumlah sama Aron Ralston. Kalau nak tahu lebih lanjut boleh tengok interview dia dekat youtube. Korang search jer dekat youtube nama ARON RALSTON. Mesti keluar punya. Apa - apapun, aku puas hati sebab pertama filem nih memang based on true story. Kedua, alhamdulillah sebab happy ending jugalah. Ketiga, seronok sebab filem nih bukan macam filem Buried. Kalau tidak memang tension jer aku susah payah menonton. Hehehe! Korang tengoklah sendiri! Aku nih kalau filem - filem yang melibatkan kejadian benar nih memang aku suka tengok. Selamat menonton!

Aron Ralston Bersama Isteri Beliau

Catat Ulasan

0 Ulasan