Review Filem The Devil Inside



Filem:
The Devil Inside


Pengarah:
William Brent Bell


Genre:
Horror & Thriller


Pelakon:
 Fernanda Andrade, Simon Quaterman, Evan Helmuth, Suzan Crowley & Etc.


Penilaian:
2 / 10


Klasifikasi:
18 Tahun Ke Atas


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan seorang wanita bernama Maria Rossi yang ditangkap dan ditahan di hospital sakit jiwa di Itali selepas membunuh tiga orang manusia iaitu dua orang paderi dan seorang rahib selepas ritual mengusir hantu dilakukan ke atas Maria. Selepas 10 tahun maka anak Maria iaitu Isabella telah pergi ke Itali bersama seorang rakannya dan dia merancang untuk membuat filem dokumentari tentang pengambaran dan pengalaman pihak - pihak terlibat tentang cara - cara mengusir hantu. Pada waktu yang sama Isabella juga merancang untuk bertemu dengan ibunya. Di dalam misinya ini dia telah mendapatkan bantuan dua orang paderi iaitu David dan Michael untuk membantunya.

Ulasan Hans:

Ini bukanlah filem seram yang menampilkan wajah hantu atau pun makhluk asing yang kelihatan ngeri pada pandangan mata anda tetapi ia cuma sekadar sebuah filem bercorak dokumentari yang agak membosankan kerana aku tidak merasaikan dimana kekuatan filem ini kerana aku tidak menjumpainya sama ada melalui jalan ceritanya atau pun watak - wataknya sehinggalah kepada ritual menghalau hantu. Semuanya berlalu dengan begitu pantas dan ia semestinya amat membosankan aku.

Comel Tak Mata Dia?

Apa yang menarik di dalam filem ini bagi aku hanyalah babak wanita - wanita yang dirasuk sehingga badan melentur di dalam pelbagai gaya diserta bunyi tulang yang patah yang memang cukup mendebarkan dan membuat aku teruja seketika. Cuma seketika dan kemudian aku kembali kebosanan kerana filem ini banyak memberikan aku soalan namun langsung tidak bersangkut paut dengan apa yang mereka cuba sampaikan. Ketiga - tiga watak utama(Isabella dan 2 orang paderi) yang cuba membantu untuk menyelamatkan ibu Isabella namun sebenarnya masing - masing ada melakukan kejahatan seperti pengguguran bayi, penipuan dan sebagainya dan ini menyebabkan mereka pula yang dirasuk oleh syaitan tersebut dan berakhir dengan semuanya terkorban seperti yang telah dijangka sejak awal. Pengakhiran cerita dengan cara yang mudah dan begitu memalukan.

Aku Cukup Suka Dengan Babak Ini!

Kelihatannya filem ini seperti cuba mencedok beberapa idea atau gaya daripada filem - filem jenis begini seperti filem The Exorcist, Rec, The Blair Witch Project atau rangkaian filem Paranormal Activity namun aku merasakan filem ini terlampau murah kerana semuanya tampak tidak nyata dan ini sememangnya mengecewakan. Filem sememangnya cuma lakonan semata - mata tetapi paling kurang jika ia berjaya membawa penonton untuk masuk ke dalam dunia tersebut dan percaya buat seketika itu sudah dikira memadai namun filem ini gagal dari segi itu. Penggunaan kamera yang terlampau banyak juga tidak membantu filem ini. Apa yang aku boleh katakan filem ini tidak lah sehebat mana. Jadi, kepada yang ingin menonton aku ucapkan selamat menonton dan menikmati kejutan yang ada di dalam filem ini. Sekian!


P/S : Terima Kasih Kepada Rakan Bernama Nazrul Kerana Belanja Tiket Dan Memaksa Aku Menonton Filem Ini Bersama Beliau! Hehehe! (^_^)Y

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. 2/10 jer??? Huhuhu... Ok good so x pyh laaa tgok.. Hehehe

    BalasPadam
  2. LidiaSuraya : ku rasa bosan jer..tak tau la pada yang lain...hahaha

    BalasPadam
  3. dah tengok.. mmg tak best aku bagi 2/5. Woman In Black patut kau tengok. Ianya lebih seram setakat tahun ini.... serius.

    BalasPadam
  4. PerangFilem : tingginya ko bagi 2.5 tu..hahaha...aku suka part yang kena rasuk dok menggeliat ala-ala gimnastik tu..hahaha...Woman In Black? nanti aku try usha

    BalasPadam
  5. jom tgk trailer despicable me 2~

    BalasPadam