Review Film : Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1


Filem:
Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1

Pengarah:
David Yates

Klasifikasi:
PG13

Pelakon Utama:
Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson,
Ralph Fiennes, Alan Rickman, Tom Felton & etc.

Sinopsis

Pakatan Voldemort semakin kuat dan berjaya mengawal Hogwarts. Manakala Harry Potter, Ron Weasley dan Hermione Grange memutuskan akan bergabung sekali lagi bersama - sama dalam usaha membantu Harry Potter mencari saki baki The Horcrux dan dalam masa yang sama memusnahkan setiap horcrux yang dijumpai untuk melemahkan kuasa Voldemort.

Jadi, di dalam episod kali ini mereka berdepan pelbagai cabaran kerana setiap orang yang dijumpai mereka langsung tidak boleh dipercayai kerana setiap dari mereka pasti mempunyai hubungan dengan Voldemort sama ada secara sukarela mahupun terpaksa. Pertengkaran berlaku di antara Harry Potter dan Ron menyebabkan Ron akhirnya menarik diri untuk membantu Harry dan Hermione namun akhirnya beliau kembali juga untuk membantu mereka.

Pakatan Voldemort yang kuat telah bertempur dengan ahli - ahli sihir yang menyokong dan membantu Harry Potter. Ramai ahli sihir yang pro Harry Potter telah mati dibunuh. Siapakah mereka? Siapa pula pakatan Voldemort? Apa yang membuatkan Ron datan kembali dan apakah Horcrux serta rahsia - rahsia baru yang dijumpai dan diketahui mereka berkenaan Voldemort? Adakah Voldemort berjaya mencari Horcrux terbaru? Saksikan filem ini di pawagam berhampiran anda.

Ulasan Hans:

Filem Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 ini dibuat dalam dua bahagian dan bahagian akhir akan mula ditayangkan tahun hadapan. Jadi, untuk bahagian pertama ini tiada lagi babak - babak yang kita boleh lihat tentang sihir baru yang dipelajari di Hogwarts kerana Harry Potter dan rakan - rakan terpaksa melarikan diri daripada Voldemort dan pakatan jahatnya sambil mencari dan memusnahkan Horcrux.

Filem kali ini agak berat dan bermain dengan emosi serta air mata. Kebanyakan elemen humor dapat dilihat melalui watak Ron yang sangat lucu dan selamba. Namun, filem ini juga nampaknya tidak dapat lari daripada dikuasai oleh elemen cinta yang agak banyak juga yang kadangkala membosankan sedikit tetapi nasib babak - babak itu tidak lama dan dipenuhi dengan aksi mencemaskan serta mengejutkan dan agak beremosi berbanding filem - filem sebelum ini. Sangat menarik filem bahagian pertama ini!

Apa - apapun, aku sangat suka filem ini kerana walaupun ada juga yang mengatakan filem kali ini agak berat tetapi ia sebenarnya menunjukkan sisi kematangan setiap watak, pengembaraan yang mencabar, magis yang menarik, pengkhianatan dan komedi yang bagus. Langsung tidak rasa masa sudah lama berjalan kerana asyik menonton filem ini dan semestinya terasa sangat - sangat berbaloi membeli tiket untuk sebuah filem yang memuaskan.

Sebagai peminat filem - filem Harry Potter yang tidak pernah membaca bukunya, aku beri 4.5 dari 5 bintang. Memang best! Layan! Selamat menonton!

Catat Ulasan

0 Ulasan