Review Filem Mars Needs Moms



Filem:
Mars Needs Moms


Pengarah:
Simon Wells


Genre:
Animasi, Aksi,  Pengembaraan & Keluarga


Pelakon:
Seth Green, Joan Cusack, Dan Fogler, Elisabeth Harnois,
Mindy Sterling, Kevin Cahoon, Tom Everett Scott & Etc.


Penilaian:
5 / 5


Sinopsis:

Filem animasi ini mengisahkan tentang Milo seorang kanak - kanak lelaki yang memberontak terhadap ibunya gara - gara selalu disuruh melakukan perkara yang tidak disukainya seperti membuang sampah dan sebagainya. Pada suatu hari, ayah Milo menelefon memberitahu beliau tidak dapat menemani Milo menonton Zombie Down III gara - gara terkandas di lapangan terbang. Jadi, ibu Milo berjanji akan membawa Milo menonton pergi menonton Zombie Down III jika beliau menghabiskan makan malamnya. Namun Milo tidak menghabiskan sayur brokoli yang tidak disukainya kerana menggangap rupa sayur tersebut seperti otak manusia dan memberi sayur tersebut kepada kucing peliharaannya. Jadi, ibunya tidak membawa Milo pergi menonton Zombie Down III. Milo memberontak dan bertengkar dengan ibunya sehingga dia berkata,"Hidup saya akan lebih baik jika saya tidak ada ibu seperti awak!" Ini membuatkan ibunya kecil hati.

 Watak Utama - Milo

Tanpa mereka sedari terdapat makhluk di Planet Marikh yang memerhatikan kehidupan mereka berdua dan pada malam itu juga mereka telah menculik ibu Milo untuk dibawa ke planet mereka. Milo menyedari hal itu dan cuba menyelamatkan ibunya dan hal ini secara tidak langsung telah membawa Milo ke planet Marikh tanpa beliau sedari. Disana, beliau terjumpa dengan satu - satunya manusia yang wujud dan tinggal di situ iaitu Gribble, seorang lelaki yang bersaiz besar. Milo meminta bantuan Gribble untuk menyelamatkan ibunya dan Gribble setuju untuk membantu Milo. Milo hairan bagaimana Gribble boleh berada di planet Marikh seorang diri sehinggalah beliau sedar bahawa Gribble senasib dengannya cuma malangnya ibu Gribble sudah tiada gara - gara kegagalan eksperimen yang dijalankan oleh Supervisor iaitu ketua makhluk asing di situ.

 Gara - Gara Hal Ini Ibu Milo Diculik Oleh Makhluk Asing

Namun, Ki iaitu makhluk asing planet Marikh berlainan sifatnya dengan supervisor dan sudi membantu Milo dan Gribble untuk menyelamatkan ibu Milo. Kenapakah ibu Milo diculik? Siapakah sebenarnya Gribble? Kenapa Ki begitu baik dengan manusia? Adakah mereka mampu menyelamatkan ibu Milo? Saksikan filem animasi yang hebat ini untuk mendapatkan jawapan - jawapan bagi persoalan ini.

Ulasan Hans:

Filem animasi ini berjaya menarik perhatian aku untuk menonton sehinggat tamat dan aku akui plot dan susunan jalan ceritanya begitu unik dan membuatkan aku cukup terharu menontonnya. Aku suka filem - filem yang menerapkan nilai kekeluargaan dan filem ini walaupun bergenre animasi namun aku merasakan filem ini telah berjaya menyampai satu perkara yang kadang - kadang ramai di antara kita lupa iaitu 'Walau Apa Pun Yang Kita Buat Sama Ada Baik Mahu Pun Jahat Tetapi Insan Yang Melahirkan Kita Tetap Akan Menyayangi Kita Sehingga Akhir Hayat Mereka'.

 Adegan Menyedihkan Diantara Milo Dan Ibunya

Jalan ceritanya kemas dan tersusun serta mudah untuk difahami kerana ia dipertontonkan secara terus kepada penonton tanpa persoalan yang memaksa penonton untuk berfikir bagi mencari jawapannya sendiri. Elemen kekeluargaan dan komedi padat menghiasi filem ini yang pasti akan membuatkan anda yang menonton berasa cukup terharu dan kadang - kadang ketawa geli hati melihat adegan - adegan lucu yang terhasil antara karakter Milo, Gribble dan Ki yang cukup menjadi.

 3 Karakter Yang Menghidupkan Filem Ini

Wajah dan pergerakan animasi 3D yang terhasil juga cukup mengagumkan aku kerana krew - krew filem ini merakam setiap babak di dalam studio sebelum wajah setiap pelakon diubah menjadi animasi. Patutlah ia kelihatan seakan - akan manusia sebenar dan seterusnya menjadikan filem ini sebuah filem animasi yang begitu bertenaga dan amat menarik untuk ditonton sehingga akhir.

 Inilah Cara - Cara Bagaimana Pengembaraan
Filem Ini Dibuat Dan Diubah Menjadi Animasi

Apa - apapun, filem animasi ini memang sarat dengan mesej - mesej dan nilai - nilai murni yang bukan sahaja sesuai dan berfaedah untuk ditonton oleh kanak - kanak sahaja malahan juga kepada orang yang dewasa. Jadi, aku menyarankan kalian menonton filem animasi yang hebat ini dan nikmatilah pengembaraan kanak - kanak bernama Milo yang pergi menyelamatkan ibunya di Planet Marikh. Selamat menonton dan semoga terhibur.


P/S : Aku Suka Menonton Siri Animasi Upin & Ipin! (^_^)Y

Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. wah...agak menarik jugak cerita ni..

    BalasPadam
  2. Baru tengok sekerat..tak tengok abes lagi :P

    BalasPadam
  3. 5 erk.... wah.. kalau aku susah nak bagi 5 hehehe

    BalasPadam
  4. putera duyong : yups...memang menarik

    fina : sila habiskan :-)

    PerangFilem : ko ingat aku senang ker nak bagi 5? ini pun pertama kali ke kedua kali jer nih.. :-)

    BalasPadam
  5. wahhh..macam best je filem mars need moms ni..nak try tengok la nanti.

    BalasPadam
  6. aku nangis kat panggung tgk citer ni! hahahaha

    BalasPadam