Review Filem Johnny English Reborn



Filem:
Johnny English Reborn


Pengarah:
Oliver Parker


Genre:
Komedi


Pelakon:
Rowan Atkinson, Rosamund Pike, Dominic West,
Gillian Anderson, Daniel Kaluuya, Richard Schiff & Etc.


Penilaian:
5 / 5


Sinopsis:


Johnny English kembali menjadi ejen rahsia MI-7 selepas sekian lama berada di Tibet kerana malu akibat kegagalannya dalam misi menyelamatkan presiden Zimbabwe sebelum ini gara - gara kecuaiannya sendiri. Untuk misi terbarunya ini, English mesti mencari, mengenal pasti dan menghentikan niat sekumpulan pembunuh antarabangsa yang masih belum diketahui siapa dalangnya dimana mereka merancang untuk menghapuskan seorang pemimpin dunia dari negara China kerana jika pemimpin tersebut mati dibunuh maka ia akan menyebabkan dunia global huru-hara. Jadi, English dibantu oleh seorang ejen iaitu Tucker dalam menyelesaikan misinya untuk mencari siapakah musuh tersebut. Rupa - rupanya musuh yang diberi gelaran sebagai Vortex merupakan dalang yang sama di dalam insiden yang mengorbankan presiden Zimbabwe sebelum ini. Jadi, mampukah English menghalang kumpulan Vortex dari terus menerus melakukan jenayah atau English akan menerima nasib yang sama seperti sebelum ini? Saksikan di pawagam berhampiran untuk mengetahui jawapannya.

Ulasan Hans:

Seperti biasa apabila filem ini menampilkan Rowan Atkinson sebagai teraju utama filemnya maka apa yang semestinya bermain di fikiran atau menjadi harapan para peminat setianya mahu pun penonton filem ini ialah mereka tentu mengharapkan tahap kelucuan filem ini melebihi atau setidak - tidaknya menyamai tahap yang mereka mahukan dan aku memberikan 5 bintang kepada filem ini adalah kerana tahap kelucuannya adalah sangat tinggi dan 5 bintang itu bukannya terhadap jalan ceritanya kerana jika mahu diukur pada hal tersebut maka filem ini sememangnya tidak akan dapat lari daripada acuan imaginasi yang tinggi dalam mencipta perkara atau pun sesuatu situasi yang memang adakalanya tidak masuk akal namun itulah kehebatan filem ini dan apa yang penonton harapkan daripada pelawak yang lebih dikenali sebagai Mr. Bean yang bijak bermain reaksi wajah dan fizikal anggota badannya.

 Wajah Johnny English Ketika Di Tibet

Ada sesetengah aksi lucu Rowan Atkinson di dalam filem Johnny English Reborn ini yang kita biasa lihat pada filem - filemnya sebelum ini atau pun di dalam siri Mr. Bean seperti bagaimana lucunya melihat Mr.Bean memakai seluar atau pun merosakkan barang - barang berdekatan dengannya seperti contoh merosakkan kerusi yang terdapat di dalam adegan filem ini namun ia tetap mampu membuat penonton ketawa kerana kemungkinan aura Mr. Bean itu memang kuat dan kebanyakkan penonton juga dibesarkan dengan kisah bersiri beliau yang terkenal di seantero dunia kerana nilai humor yang tinggi.

 Lepas Nih Abang Mamat Khalid Boleh Bagi
Ucop Wilcha Boleh Guna Kerusi Roda Nih Pula Kut!

Apa yang aku boleh katakan filem Johnny English Reborn ini lebih padat dengan komedinya berbanding dengan filem terdahulu iaitu Johnny English. Anda jangan risau kerana terdapat banyak situasi yang bakal membuatkan anda tidak duduk diam kerana ketawa tidak henti - henti bermula daripada awal tayangan sehinggalah ke akhir waktu filem ini. Bermula dari adegan Johnny English berlatih di Tibet kemudian disusuli dengan gaya selambanya menewaskan seorang penjenayah tanpa perlu bersusah payah langsung, kegagalan English dalam menyebut perkataan - perkataan yang susah atau saintifik dan betapa cemerkapnya(terlalu lalai) Johnny English sewaktu menyelesaikan misinya sehingga menimbulkan pelbagai masalah baru sememangnya menimbulkan komedi yang bukannya sedikit. Adegan yang paling aku suka di dalam filem ini ialah babak - babak yang melibatkan Johnny English dengan seorang wanita tua yang merupakan salah seorang yang terlibat dengan ahli kumpulan Vortex dimana Johnny English sentiasa tersilap dengan menyangka wanita tua yang selalu ditangkapnya itu ialah wanita tua yang sentiasa cuba membunuhnya dan babak akhir filem ini pasti akan membuat anda ketawa pecah perut kerana sekali lagi Johnny English tersalah membelasah mangsa dan mangsanya itu bukan calang - calang orang. Hahahaha!

 Johnny English Pakai Gincu? Biar Betul? Saksikan! Hahaha!

Apa - apapun, aku memang tidak terasa lama langsung sewaktu menonton filem ini kerana aku sentiasa terhibur dengan gelagat Rowan Atkinson dan apa yang pasti wang yang aku laburkan untuk filem ini sangat berbaloi. Dengar katanya ini adalah filem terakhir Rowan Atkinson dan jika betul maka aku pasti akan merindui lakonan beliau yang bagi aku begitu hebat di dalam kelasnya tersendiri. Kepada yang mahu menonton atau bercadang untuk menonton filem ini silalah ke panggung wayang kerana pasti anda semua akan berpuas hati. Selamat menonton!



P/S : Duduk Barisan Kedua Dihadapan Skrin Gara - Gara Terlalu Ramai Penonton Yang Menonton Filem Johnny English Reborn! (^_^)Y

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Aku dah nengok tadi.. Dang!! Aku suka gila Abang Johnny.. Speechless laa aku nengok dia dalam ni..

    Mimpi indah laa malam ni sebab aku dah REBORN!! Hahaha.. :p

    BalasPadam
  2. peh,
    bila la aku nak nengok ni ek


    baca review ni buat gua cemburuuuuu..ape celup

    BalasPadam
  3. wowww 5/5 tu! ramai gak yg kata besh! thanks for d review. nti mesti nk tgk!

    BalasPadam
  4. tq for review..

    6t nak download

    jom melawat saya di Sini

    BalasPadam
  5. belum tengok lagi..tapi memang rasa filem ni mesti best sangat.

    BalasPadam
  6. suka sgt la tu sampai bagi 5 hehe...

    BalasPadam