Pementasan Teater TylcKooUns



Tarikh Pementasan:
Jumaat, 20 Mei - 29 Mei


Waktu Pementasan:
8.30 Malam


Tempat Pementasan:
Auditorium Dewan Bahasa dan Pustaka
Menara Dbp Jalan Dewan Bahasa
Kuala Lumpur, Malaysia.


Penerbit:
Khairol Azhar Bin Abd Jalil


Pengarah:
Khairunazwan Rodzy


Pelakon:
Namron, Amerul Affendi, Mardiana Alwi, Zahiril Adzim,
Ammar Armada, Wanji Aswandi, Khairil Ridzuan, Hasbullah Abdullah,
Mohd Aiman Syazwan & Wan Farah Aina.


Harga Tiket:
RM30 - Dewasa
RM15 - Pelajar


Tempahan Tiket Boleh Dibuat Menghubungi :

Natrah : 011 - 12447959
Didi : 013 - 4321147


Sinopsis:


Kelab peribadi mewah milik Tycoon telah berada di bawah kuasaan Manan. Kelab itu telah menjadi tempat persembunyian Manan bersama pengikut-pengikutnya yang mengamuk atas ketidakadilan kepimpinan Tycoon terhadap Pekan Siem Pang. Amukkan ini berlaku setelah Long menjadi mangsa tuduhan sebagai korban menutup kesalahan Tycoon atas jenayah yang dilakukan oleh Tycoon. 

Ramona, perempuan simpanan Tycoon yang menjadi pelayan wanita di dalam kelab peribadi mewah itu telah berpakat dengan gerakkan Manan untuk menjatuhkan Tycoon. Ramona dan beberapa tebusan lain yang terdiri daripada pekerja kelab mewah itu telah berpaling tadah menyebelahi Manan bagi mengelirukan polis yang dikuasai Tycoon bagi menjatuhkan Manan. Rahsia demi rahsia Tycoon dibongkar oleh Manan dan Ramona, dan ini membuatkan rakyat mula pempersoalkan kepimpinan Tycoon. 

Tycoon yang tersentak dengan amukkan ini telah mula bersandiwara dengan rakyat bahawa jasanya tidak dikenang atas perubahan yang telah dibawanya terhadap Pekan Siem Pang. Kekecohan Pekan Siem Pang semakin memuncak. Demi kekuasaan yang ada pada Tycoon, Long dipanggil semula kononnya bagi menebus kesalahan jenayahnya serta membongkar muslihat Tycoon yang menjanjikan kesenangan keluarga Long. 

Dalam masa yang sama, seluruh rakyat yang tertipu mengharapkan Long boleh menjatuhkan Manan bagi mengembalikan kedamaian Pekan Siem Pang. Akhirnya Manan telah dibunuh dan amukkannya serta gerakan memusnahkan Tycoon direncatkan. Setelah mayat Manan diusung keluar, seluruh masyarakat yang terkesan dengan gerakan ‘Memusnahkan Tycoon’ oleh Manan bersorak dan memberikan tepukan gemuruh atas keberanian Manan dan kumpulannya. Tycoon sedar atas perubahan ini.


Aku memang meminati teater cuma selalu tak berkesempatan pergi. Hanya sekali dua sahaja berpeluang menonton teater. Dalam 2-3 hari nih aku mendengar banyak khabar positif tentang pementasan teater ini yang sudah ditonton oleh rakan - rakan aku yang berada di Kuala Lumpur. Sayangnya aku kini berada jauh di utara. Kalau tidak dah dapat menonton lakonan Namron, Khairil Ridzuan dan Zahiril Adzim.

Apa - apapun, aku berharap agar sesiapa yang meminati teater dan berada berdekatan dengan tempat pementasan agar pergilah menonton teater ini yer sebab aku teringin sangat nak pergi tetapi nak buat macam mana tak ada rezeki.

P/S : Teringat Masa Menonton Teater Short Eyes! Sangat Seronok!

Catat Ulasan

3 Ulasan