Review Filem Lagenda Budak Setan 2



Filem:
Lagenda Budak Setan 2


Pengarah:
Sharad Sharan


Genre:
Cinta & Drama


Pelakon:
Farid Kamil, Maya Karin, Bront Palarae, Lisa Surihani,
Azri Iskandar, Sheila Mambo, Lana Nordin,  & Etc.


Penilaian:
5 / 10


Sinopsis:


Filem Lagenda Budak Setan 2 : Katerina adalah sekuel dari filem Lagenda Budak Setan sebelum ini. Selepas 6 bulan kematian Ayu maka Kasyah mencurahkan sepenuh kasih sayangnya kepada anaknya Athirah. Katerina yang sebelum ini kecewa dengan keputusan Kasyah pula kembali pulih dan mula meneruskan kehidupannya seperti biasa. Pada suatu hari Katerina terjumpa Kasyah bersama anaknya dan kemesraan mereka kembali timbul. Kasyah akhirnya menerima Katerina sebagai kekasih barunya namun kemunculan bekas kekasih Katerina iaitu Hisyam mulai mengganggu hubungan mereka. Keluarga Katerina juga kurang bersetuju dengan keputusan Katerina untuk berkahwin dengan Kasyah. Akibat satu insiden yang didalangi oleh bapa Katerina maka hubungan percintaan antara Kasyah dan Katerina kembali terlerai dan Katerina terpaksa berkahwin dengan Hisyam. Namun, Katerina tidak mencinta Hisyam dan gara-gara ingin membalas dendam akibat kecurangan Hisyam pada masa lampau maka Katerina mendera Hisyam dari segi batin. Akhirnya Katerina mengetahui bahawa Kasyah tidak bersalah dan segala yang terjadi didalangi oleh bapanya sendiri lalu akhirnya dia meminta maaf kepada Kasyah. Hisyam yang mengetahui tentang hal tersebut cuba bertindak ganas untuk menyerang Kasyah. Anak Kasyah pula disahkan menghidap demam denggi dan keadaan anaknya agak kritikal. Apakah yang akan berlaku seterusnya? Saksikan filem Lagenda Budak Setan 2 untuk mengetahui jawapannya.


Ulasan Hans:

Permulaan filem agak menarik namun bagaimana setiap plot cerita itu dihubungkan agak lemah dan adakalanya terlampau cepat sehingga tidak puas untuk menikmati perjalanan filem ini yang jika anda pernah membaca novelnya pasti anda akan sedar tentang keistimewaan kisah dan bagaimana perjalanan setiap karakter yang wujud di dalam imaginasi penulis novelnya iaitu Ahadiat Akashah dikembangkan dengan cukup menarik sekali.




Memang susah untuk divisualkan segala yang terkandung di dalam sebuah naskhah dan lebih sayang apabila filem Lagenda Budak Setan lebh baik berbanding filem Lagenda Budak Setan 2 ini jika dilihat daripada susunan plot ceritanya. Sayang kerana lakonan daripada 3 pelakon utamanya iaitu Farid Kamil, Maya Karin dan Bront Palarae terutamanya memang sudah bagus dan cukup hidup namun apakan daya apabila dibawah arahan Sharad Sharan maka sememangnya ini sahajalah hasil yang selalu aku tonton pun daripada pengarahannya. 'Sharad Sharan oh Sharad Sharan...Tolonglah bagi pada pengarah lain untuk mengarah! SEDIHHHHH'!


Lakonan Bront Palarae Dalam Filem Nih Memang Terbaik!!


Salah satu perkara yang aku suka di dalam filem ini ialah sinematografi dan hasil kerja kameranya yang rajin dalam mengambil babak-babak menggunakan ruang atau sudut yang agak sukar juga sebenarnya. Lagu-lagu tema filem kali ini juga kurang 'umph' jika dibandingkan dengan filem terdahulu. Mungkin itu sahaja yang aku mahu komen dan mungkin juga akan menonton sambungan filem Lagenda Budak Setan 2 ini yang berjudul Kasyah hanya disebabkan aku pembaca novel saudara Ahadiat. Apa-apapun, kemungkinan besar aku akan kecewa lagi! Haihhh!!


P/S : Betul Ker Filem Pontianak Vs Orang Minyak Merepek Dan Tidak Menarik? Ada Sesiapa Yang Sudah Menonton? (^_^)Y 


Catat Ulasan

1 Ulasan